dinsdag 11 juni 2013

Mis-Swypes, Snowden, de Drol van Poo en een Vlammende Boeddha in het Museum

Soms ben je druk bezig met zo'n blog als dit, en soms ben je weer meer in de weer met een blog als dat. Soms reik je naar de hemel of nodig je de hemel uit neer te dalen, en soms type je gewoon wat onbenulligs over bijvoorbeeld de paarse drol van Poo.

Hongerige Poo met hoed en paarse drol
Voor degene die Poo nog niet kennen: Poo is een appje van een barbapappa-achtig figuurtje dat je iedere dag wat te eten moet geven, wat dient te vermaken. Ook moet hij gewassen worden en op tijd naar bed. Als hij goed gegeten heeft produceert hij een drol die je dan wat extra punten oplevert. Hierboven een shot van mij level 20-Poo. Zoals je wellicht wel vermoedt is dit spel vooral iets voor kinderen onder de tien jaar.

Om dan nog wat langer in die fascinerende app-wereld te verwijlen, kan het soms ook grappig zijn om wat te stil te staan bij wat ik maar mis-swypes ben gaan noemen. Swype is een programmaatje waardoor je makkelijk - zonder je vinger los te laten - over je toetsenbordje kunt schuiven om zo woorden te vormen. Dat werkt aardig vlot, alleen gokt hij soms toch net wat andere woorden, wat dan voor verrassende effecten kan zorgen.

Een voorbeeld van een goede swype, geen mis-swype
Zo wilde ik laatst het woord babbelen 'swypen' en verscheen er 'naamvallen' op mijn scherm. Toen ik het wilde hebben over voeren, verscheen 'citeren'. In plaats van gemaild, zag ik gekastijd, en in plaats van datingsite verscheen het woord 'radijsje'. Ik probeer er meestal maar wat om te lachen.

Ik had graag aandacht willen besteden aan de heldendaad van Edward Snowden (1) met betrekking tot het blootleggen van het PRISM-programma van de Amerikaanse overheid, waarmee de mail van iedereen, dus ook journalisten, politici, advocaten, kunnen worden gelezen, zodat - indien nodig - iedereen die een kritische stem zwartgemaakt kan worden, want iedereen doet af en toe wel eens iets dat niet iedereen precies hoeft te weten.

Als afsluiter nog een surrealistische klapper van een brandend boeddhaatje in een museum

Vlammend werk van Samy Charnine (2)
NOTEN
(1) http://rt.com/usa/edward-snowden-man-exposed-prism-500/
(2) http://www.liveinternet.ru/users/3162595/post220702767/ 


1 opmerking:

  1. Een mooie drol was wat iemand graag wilde zien en kwam zo uit op de drol van Poo. Wat heeft het leven toch veel te bieden.

    BeantwoordenVerwijderen