vrijdag 21 juni 2013

Eenden en de Internationale Bestorming Alledaags Surrealisme Bolwerk en Duck Duck Go

Nu we toch alweer een poosje in de lucht zijn, kunnen we een andere trend ontdekken, en dat is dat er meer internationale aandacht komt voor deze blog. Er blijkt namelijk volop gegoogeld te worden vanuit België, Frankrijk, de Verenigde Staten en zelfs vanuit het schilderachtige Rusland. Waarschijnlijk zijn dat zoekers naar de verschillende plaatjes die ik hier in de loop der maanden met mijn prittstift heb vastgeplakt.

Een goed alternatief voor Google - Duck Duck Go
Sinds Edward Snowden heeft onthuld hoe grof de privacyschendingen zijn door de VS, en zeer zeker ook door het Britse Rijk (1) hebben grote Amerikaanse internetbedrijven toch zeker aan glans verloren. Ook al maak ik nog altijd dankbaar gebruik van Google omdat zij het mogelijk dat ik gratis deze blog kan maken. Bovendien ontvang ik zelfs een klein beetje geld via mijn verschillende sites via de google reclames.

Desondanks vind ik toch ook dat ze misschien toch wel een beetje té machtig aan het worden zijn, vandaar dat de google van Anonymous een leuk alternatief is, met ook goede zoekresultaten (volgens mij koppelen ze gewoon aan google, maar dan anoniem). Het lijkt me leuk als ik in de statistieken mensen zie binnenkomen vanaf duckduckgo.com.

Rubberen Eend van Florentijn Hofman in Hong Kong (2)
Terwijl ik zo geïnspireerd door de Duck Duck Go en Edward Snowden op zoek ging naar een eend, kwam ik al snel op de Rubberen Eend van Florentijn Hofman, een Nederlander die vanuit Rotterdam lijkt te opereren. Het is dan natuurlijk wel erg sterk dat deze eend in Hong Kong wordt aangetroffen omdat dat ook de plek is waar Edward Snowden zich waarschijnlijk ophoudt.

Als afsluiter misschien nog iets met een...eend. Wat denk je bijvoorbeeld van deze eend die een speelgoedeendje uitlaat?

Eend speelt met speelgoedeendje op wieletjes - door Linda Herzog (3)

NËUTEN
(1) http://rt.com/news/snowden-uk-agency-spy-075/
(2) http://www.florentijnhofman.nl/dev/news.php
(3) http://vi.sualize.us/duck_walk_by_on_deviantart_lindarherzog_surrealism_picture_S4D.html. Zou deze Linda misschien wel diezelfde Linda zijn die achter Lindaatje007 zit? (http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/03/men-neme-191-ruzzle-namen.html). Het lijkt vooralsnog onwaarschijnlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten