zondag 17 maart 2013

Pathologische Statistiekzucht en Externe Bevestiging

De moderne mens heeft de keuze om op vele manieren zijn energie te verspillen. Eén van de methodes die ik soms aanwend is die van de pathologische statistiekzucht. Kortgezegd komt het erop neer dat je dan een soort externe bevestiging zoekt voor je eigen werk door regelmatig te kijken hoeveel bezoekers je nu toch al weer niet op je verschillende sites gehad hebt. De nodige webmeesters zullen dit verschijnsel wel herkennen.

Hoeveel bezoekers heb ik vandaag wel weer niet gehad?
In feite is het natuurlijk vrij ongezond om je kostbare levensenergie te steken in het regelmatig kijken naar de populariteit van je producten. Ik neem me dan ook voor om er een zekere mate van conditionaliteit aan de koppelen. Zo moet ik er eerst iets voor doen om de beloning te mogen ontvangen van een vers en volledig ge-update overzicht. Het lijkt me wel redelijk om eerst een stukje te schrijven, en pas na het schrijven van een verse tekst gun ik mezelf het genot van een éénmalig bezoek aan de statistiekkerker.

Toetsenstronken via Gustavo Damasso uit Argentinië (1)
Het is wat dat betreft veel rustgevender om de toetsenstronken, de toetsenstronken te laten zijn, en als er een statistiekzucht komt, je gewoon te begeven naar het eerste het beste beekje om daar vervolgens vredig en kalm in te gaan liggen. Deze vrouw hieronder lijdt misschien ook wel aan statistiekzucht en komt zo op even op adem.

Rustend in de groene Stroom (2)

NOTEN
(1) http://pinterest.com/pin/275071489711858544/
(2) http://www.mioke.de/ en http://pinterest.com/pin/281404676688705106/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten