vrijdag 8 maart 2013

Over de boom op planeet Aradius en de Vleugel van Yerka

Als je eenmaal jezelf probeert te focusen op het verzamelen van schoonheid en interessante prikkels die je geest kunnen voeden, en je gevoel van plezier kunnen laten toenemen, lijkt er een proces op gang te komen dat wellicht moeilijk te stoppen is.

Het begint er namelijk al snel op te lijken dat de schoonheid overal verstopt zit, en dat er over heel veel wel erg interessante dingen bij elkaar te fantaseren, danwel te verzamelen of te linken zijn. Net wilde ik een begin maken met de film 'Hirokin: the first rebellion' toen ik dat openingsshot toch eigenlijk wel erg mooi vond: een beeld van de planeet Aradius

TV-shot van de planeet Aradius, vervoerd via mail naar deze blog
Zo weet ik wel te genieten van deze vermoedelijke zonsondergang op deze planeet. Het boompje ziet er overigens niet echt levendig en aantrekkelijk uit, zoals we dat bijvoorbeeld kennen van het groen dat uit de vleugel van Jacek Yerka (1) groeit, zoals hieronder.

Maar misschien was het winter ten tijde van de opname, wie zal het zeggen. Ik weet het nog niet, daar ik nog niet verder met de film gekomen ben dan dit beginshot.

Meer groen uit een piano dan op de hele planeet Aradius?
NOTEN
(1) snapshot uit de video met daarin veel werk van de Poolse kunstenaar Jacek Yerka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten