zaterdag 16 maart 2013

Fluiters, Klokkenluiders en Saturnische Draken

Laatst werd mij verteld dat in mijn elfde huis een 'pluto-mars conjunctie' staat, wat zou inhouden dat ik me makkelijk druk zou kunnen maken over onrecht in de wereld, en daar ook veel energie in kan steken, op het obsessieve af. Ik kon niet ontkennen dat ik daar het nodige in herkende, toch wil ik daar ook niet teveel in meegaan, omdat de keerzijde zou kunnen zijn dat je minder energie investeert in de mensen om je heen, en dat is natuurlijk ook minder gewenst. Eerst dacht ik dat het iets met Saturnus te maken had, maar dat had ik klaarblijkelijk verkeerd begrepen, desondanks toch een Saturnus plaatje.*

De Saturnus Staarder van Larry Landolfi (1)
Vanochtend keek ik naar een filmpje op de Russische TV van een Amerikaanse fluiter, of meer op zijn Nederlands, een klokkenluider, Thomas Drake, die uit de school geklapt was over de verspilling en de corruptie binnen de NSA, the National Security Agency (2). Ergens zou je dat dan aan de grote klok willen hangen, maar tegelijkertijd kost dat veel energie, en ook het resultaat is vaak weinig indrukwekkend.

Uiteindelijk plaats ik dan in ieder geval zijn foto maar op deze blog, ook al ziet hij er niet echt surrealistisch uit. Het zijn wel de helden die we nodig hebben om te kunnen doorbreken naar een wereld met veel minder corruptie.

Meer over deze dappere klokkenluider op (2).
En een man met zo'n mooie achternaam roept buiten associaties aan de cult-zanger Nick Drake, natuurlijk ook de nodige drakenfantasieƫn op. De onderstaande productie van Shannonassoc vond ik wel erg leuk in elkaar gezet: een schattig minidraakje, met nog een walmpje rook uit zijn neusgaten.

Miniatuurdraakje (3)
Die draak roept overigens wel vage herinneringen op aan de volledig niet-bestaande planeet Aradius (4)

NOTEN
(1) http://fineartamerica.com/featured/the-saturn-gaze-larry-landolfi.html
(2) http://www.youtube.com/watch?v=JDGdfkgZbZE
(3) http://digital-art-gallery.com/picture/15919
* Ik moet me ook niet op het vlak van de astrologie begeven als ik er helemaal geen ballen verstand van heb...
(4) http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/03/over-de-planeet-aradius.html

2 opmerkingen:

  1. Een tijd nadat ik deze Saturnische draak had geplaatst, nam iemand contact met me op om me te vertellen dat het astrologisch niet helemaal klopte wat ik in de eerste paragraaf schreef.

    Ik raad de lezer dan ook aan vooral het idee mee te nemen en niet teveel waarde te hechten aan de astrologische waarheden, omdat dat niet echt mijn sterke punt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op 22 april kreeg ik een brief in de bus met daarop de woorden 'Saturnus' en 'Spiritueel'.

    BeantwoordenVerwijderen